Twee zielen, één gedachte

20 december 2013 - Rio de Janeiro, Brazilië

Bijna 2 jaar geleden ontstond het eerste idee voor deze reis. We willen allebei meer van de wereld zien, houden enorm van reizen en zochten naar een manier om de komende jaren in die behoefte te voorzien…  We zijn bevoorrecht want we hebben al best wat van de wereld gezien: in verschillende delen van de wereld hebben we al wat plekken bezocht en samen hebben we mooie rondreizen gemaakt door Italië, Spanje, Jordanië en Myanmar. Maar er zijn nog zoveel meer mooie landen te bezoeken!!

In Milaan in een koffietentje, ontstond het idee om voor een langere periode te gaan reizen. Het was maar een gedachte, maar dit groeide in de maanden die volgden uit tot een steeds concreter idee. Na een proefballonnetje op mijn werk en het antwoord van mijn leidinggevende (die zelf gelukkig ook een fanatieke reiziger is): “ik sta daar niet onwelwillend tegenover”, werd het idee een plan, en in de maanden daarna werd het plan een klein project (beroepsdeformatie, ik weet het), inclusief bijbehorende planning, activiteitenlijst en budgettering ;-)

Na maanden van voorbereiden, zijn we nu eindelijk begonnen aan onze reis! De laatste weken voor vertrek stonden in het teken van:

• de laatste zaken regelen (en dat was stiekem best veel, wat leidde tot zeer korte nachten…);
  • iedereen nog proberen te zien voor vertrek: met onder andere een heel gezellig en lekker afscheidsetentje met onze families, een super leuk afscheidsfeest van mijn werk dat helemaal in stijl was georganiseerd, Harm’s vrijdagmiddagborrel met vrienden, lunch in Utrecht, diner in Amersfoort, koffie in ons lege huis en een gezellig dinertje met vrienden van ons allebei;
  • afscheid nemen, van sommigen voor wat langer dan van anderen…
  • tas zorgvuldig inpakken, en
  • naar Schiphol voor het echte vertrek!