Sightseeing en shoppen

20 december 2013 - Rio de Janeiro, Brazilië

Hier in Rio vermaken we ons goed: we hebben een prachtig guest house in de wijk Santa Teresa, wat ook wel het Montmartre van Rio wordt genoemd: een bohemien wijk vol met mooie oude huizen, gezellige smalle straatjes en vol met levensgenieters (we voelen ons hier helemaal thuis). Het guest house zelf is ook erg gezellig: er heerst een huiselijke sfeer, we ontbijten met elkaar aan een lange tafel, er is een lekkere tuin en we hebben een (lieve) huiskat.

We komen lekker bij van alle drukte voor vertrek en we gaan ook elke dag de stad in om alle mooie plekken die Rio te bieden heeft, te bezoeken. We hebben al wat gave dingen gezien: Cristo Redentor, het Christusbeeld dat hét boegbeeld van Rio is en één van de 7 wereldwonderen; de Pao de Acucar, de suikerbroodberg die in een uitloper in de baai ligt en waar je een geweldig uitzicht hebt over de hele stad; de wijk Lapa, met daarin de beroemde trappen die door de Chileense kunstenaar Selaron zijn betegeld met mozaïeken, eerst verzameld uit afvalhopen en later doordat mensen over de hele wereld hun tegeltjes naar hem opstuurden, te zien in de clip ‘Beautiful’ van Snoop Dogg en Pharrell Williams en natuurlijk de Copacabana, het beroemdste strand van Rio en misschien zelfs van de wereld.

Helaas hebben we ook tijd moeten spenderen aan backpack gerelateerde dingen: shoppen van wat eerste kleding en toiletspullen, bellen naar het vliegveld, reizen naar het vliegveld om verhaal te halen etc etc. Ondanks dat dit best frustrerend is, vermaken we ons ook erg goed! En soms combineren we het nuttige met het aangename: op de Copacabana een mooie nieuwe bikini kopen is echt geen straf ;-)
Hopelijk komt de backpack snel, dat weten we echter pas als het zover is. Dus wij gaan lekker door met onze reis: morgen vertrekken we naar de volgende bestemming….

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stijn:
    He Harm en Suzanne!

Leuk om dit bericht te lezen! klinkt als een goede start (op de backpack na dan, maar ach das detail en zo'n nieuwe bikini staat Harm ook veel beter)! Ben benieuwd naar het vervolg! Veel plezier daar!

Skabibi
  2. Caat:
    20 december 2013
    Heey lieve suuz en harm! Goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben! Gelukkig is je backpack ook weer terecht en hoef je je daar geen zorgen meer om te maken!

xxx Caat
  3. Marijke & Gerard:
    20 december 2013
    Leuk om af en toe wat te lezen van jullie. Have fun!
  4. Bernadette:
    20 december 2013
    Heey! Leuk leuk leuk.. En wel fijn dat de backpack inmiddels terug is!
  5. Jort:
    21 december 2013
    Deze blog is mijn nieuwe verslaving!

Leuk om de verhalen te lezen, het eerste grote avontuur iis al achter de rug.
    Geniet er van en tot snel.
  6. Eric:
    Hey Harm en suuz,

Mooi die eerste verhalen. Ff lekker chillen en genieten dat jullie nu toch echt aan jullie avontuur begonnen zijn! Ook mooi dat de inverse Harm al 50% klaar is ;-)

Geniet er van!
  7. René en Ellen:
    21 december 2013
    Ha broertje en schoon zusje...
    Leuk om jullie verhalen te lezen en zo jullie belevenissen te kunnen volgen. Wat betreft die gemiste aansluiting op Heathrow en het zoek raken van die rugzak....valt ons nog mee, op vrijdag de 13e! Geniet ervan, we kijken uit naar nieuwe verhalen.
    Groetjes RETJ
  8. Daisy:
    23 december 2013
    Hi Suuz en Harm!
    Fijn dat de backpack toch gearriveerd is!
    Tja, reizen op vrijdag de 13e is nou eenmaal 'tricky' ;-)
    Alvast hele fijne Kerstdagen toegewenst!!
    We kijken al uit naar jullie eerste foto's.
    Liefs, Daisy & Robin
  9. Anje:
    4 januari 2014
    Hoi Suzanne en Harm,
    Leuk om jullie te volgen! Leuk geschreven ook.
    Voor mij/ons voorlopig ook nog heel herkenbaar. Ik zie zelfs foto's (o.a. Ilha Grande, Rio, Iguazu, ..) die ook van ons hadden kunnen zijn, maar dan 2 andere reizigers ;-).
    Heel veel plezier nog, geniet er lekker van!
    Groetjes, Anje