Vlakbij Nederland!

5 maart 2014 - Taganga, Colombia

Hola!

De afgelopen 10 dagen zijn we heerlijk tot rust gekomen in Taganga, een heerlijk plaatsje aan de noordkust van Colombia. Waar Ushuaia de plek was waar wij het verste weg van Nederland waren, is dit de plek waar we eigenlijk vlakbij Nederland zijn: op ongeveer 450 km van dit plaatsje liggen de Nederlanddse antillen Aruba, Bonaire en Curacao!

Van ons verblijf in Taganga hebben we een fotoverslag gemaakt.

Taganga playa, het dorpsstrand:

Taganga playa

We zijn ook een dagje naar Playa Grande gegaan, waar je goed kunt snorkelen.

Onderwaterwereld

En Suz heeft haar PADI Open Water brevet gehaald. Een 3 daagse cursus met veel mooie duiken en veel oefenen:

Duikers in het water

Oefeningen:

Oefenen met het delen van lucht

En al veel mooie visjes gezien:

Suuz met stekelig visje

De duikspots waren een stukje varen, dus elke dag gingen we daar met de boot naartoe:

Op de boot naar de duikplek

Harm ging ook mee, voor de support en gezelligheid. De laatste dag ging Harm ook mee duiken, helemaal gezellig en goed om het buddy-en samen te oefenen:

Samen duiken

Met succes!

Onderwaterboks

Ook hier weer mooie onderwaterwereld:

Visjes!!

Na het duiken hebben we nog een dagje gerelaxed, en toen was het tijd voor ons langverwachte eerste bezoek!

Ons eerste bezoek!

Ons bezoek moest nog een beetje aan zijn kleurtje werken.... Dat is intussen al helemaal goed gekomen!

Duo pennotti :-0

Met jort zijn we ook nog een dagje heel actief gaan doen in de bergen: canyoning (wandelen, klimmen, klauteren langs, over en door de rivier).

Canyoning in Minca

En de mannen zijn gaan abseilen:

Jort aan het rappelen (abseilen door een waterval)

Daarna een mooie hike gemaakt langs koffievelden, mini dorpjes en naar pozo azul, een waterpoel met lekker fris en helder water

Suz bij de pozo azul

Vriendjes zijn blij elkaar hier in Colombia te zien:

Vriendjes in de jungle

Daarna zijn we doorgereisd naar het carnaval in Barranquilla, de oude stad Cartagena. In het volgende verhaaltje zal onze gastblogger Jort daar meer over vertellen.

Vanavond stappen we op de boot naar Panama. Van 5 tot 9 maart kunnen jullie ons volgen op: http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0KHNd3PieTKe4xn1rF2zhbphJQQz5NRnU

(kopieer de link en plak in de adresbalk van je browser)

Tot snel!

1. Caat:
    5 maart 2014
    Hola!! Wauw! Wat doen jullie toch eigenlijk alleen maar leuke dingen! Groot gelijk hoor ;)

xx Caat
  2. Bernadette:
    5 maart 2014
    Wauww..echt genieten daar! Xxx
  3. Bert en anny:
    13 maart 2014
    Hoi allemaal
    Zo wat maken jullie veel mee zeg.
    E n Tonny en Rene goed aangekomen?
    Harm en Tonny een hele fijne verjaardag, geniet ervan en vat er mar enne op. Doen wij dat hier ook.
    Maak er nog een fijne vakantie van.
    Groetjes Bert en Anny